Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

kataloginzyniera.pl » Artykuły » Vademecum Budownictwo Kolejowe

Jakie są przyczyny problemów w inwestycjach w infrastrukturze kolejowej?

  • Drukuj
  • Drukuj
  • Powiadom znajomego
  • Podziel się w internecie

Track Tec S.A.

Data wprowadzenia: 29.11.2016 r.

 Brak świadomości na różnych szczeblach i odpowiedzialności za efektywne wykorzystanie środków finansowych, w tym unijnych, jako niepowtarzalnej szansy dla kraju.
 Brak koordynacji działań instytucji zaangażowanych w proces inwestycyjny (dominująca postawa: „mój cel jest najważniejszy”).
 Słabe przygotowanie do realizacji inwestycji w I perspektywie finansowej UE, co utrwaliło niekorzystne praktyki (np. 1000 pytań prawników do SIWZ dotyczących jednego przetargu na linię kolejową nr 30).
 Brak reakcji na poziom cen w przetargach z I perspektywy (często ceny o 50% niższe od szacowanych przez zamawiającego) z wszystkimi negatywnymi konsekwencjami po stronie podwykonawców i dostawców.
 Nietrafione cele, brak ich analizy i wniosków: jakie cele chcemy osiągnąć modernizując infrastrukturę transportową? (nierealne prognozy Master Planu z 2008 r., niezrozumiała zmiana celów w SRT z 2013 r. itp.).
 Brak ciągłości działań w inwestycjach infrastrukturalnych, wynikający z częstych zmian kadrowych, w szczególności wiceministrów odpowiedzialnych za kolej i w kierownictwie PKP PLK.
 Zmiany w przepisach będące usprawiedliwieniem dla wyczekiwania w różnych instytucjach, a więc hamowanie procesów inwestycyjnych.
 Asekuracyjne, zachowawcze postawy, obawy przed konsekwencjami podejmowanych decyzji przez urzędników i managerów.
Wniosek jest stosukowo prosty: należy wyeliminować bariery hamujące inwestycje transportowe. Rzeczywistość pokazuje jednak, że słabo nam idzie nauka na błędach.

 

Krzysztof Niemiec,
Wiceprezes zarządu Track Tec S.A.

Track Tec S.A.

Grupa Track Tec to wiodący międzynarodowy dostawca systemowych rozwiązań dla infrastruktury kolejowej. W skład Grupy wchodzi obecnie osiem zakładów na terenie Europy.

Inwestycje kolejowe – przedłużające się oczekiwanie na sukces

„Wszystkim zaangażowanym w procesy inwestycyjne na kolei powinno zależeć na jak najsprawniejszym ich przebiegu i odniesieniu wspólnego sukcesu na koniec II unijnej perspektywy.”

więcej »

Jakie są przyczyny problemów w inwestycjach w infrastrukturze kolejowej?

 Brak świadomości na różnych szczeblach i odpowiedzialności za efektywne wykorzystanie środków finansowych, w tym unijnych, jako niepowtarzalnej szansy dla kraju.  Brak

więcej »

Pociąg Zabudowy Rozjazdów

Podstawowymi elementami Pociągu Zabudowy Rozjazdów są wagony z zamocowanymi na nich urządzeniami ładunkowymi (UR-1). Zapewniają one bezpieczny przewóz zmontowanych u producenta bloków

więcej »

W celu wysłania wiadomości przepisz hasło z obrazka:

Wyślij kopię wiadomości również do mnie