Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

kataloginzyniera.pl » Artykuły » Vademecum Budownictwo Kolejowe

Switcher – dowód na innowacyjność przemysłu kolejowego

  • Drukuj
  • Drukuj
  • Powiadom znajomego
  • Podziel się w internecie

Kolejowe Zakłady Nawierzchniowe „Bieżanów” Sp. z o.o.

Data wprowadzenia: 29.11.2016 r.

Technologia przęsłowej logistyki rozjazdów Switcher autorstwa Kolejowych Zakładów Nawierzchniowych „Bieżanów” pokazuje, że polski przemysł kolejowy jest w stanie generować innowacyjne i wartościowe rozwiązania w skali światowej.

Switcher to rozwiązanie gwarantujące wysoką jakość początkową zabudowywanych konstrukcji rozjazdowych. Bazą systemu są specjalnie zaprojektowane i zbudowane wagony-platformy, zintegrowane z bezpiecznym i precyzyjnym systemem dźwigowym, a także modułami mocowania i usztywnienia w trakcie transportu oraz przenoszenia. Switcher zabezpiecza bloki rozjazdów kolejowych przed odkształceniami i uszkodzeniami na etapie załadunku w zakładzie produkcyjnym, transportu i rozładunku w miejscu zabudowy. Technologia przęsłowej logistyki rozjazdów Switcher autorstwa Kolejowych Zakładów Nawierzchniowych „Bieżanów” pokazuje, że polski przemysł kolejowy jest w stanie generować innowacyjne i wartościowe rozwiązania w skali światowej. To innowacyjny, opatentowany, całkowicie niepowtarzalny i zbudowany od podstaw system logistyczny, przygotowany koncepcyjnie przez biuro badawczo-rozwojowe KZN „Bieżanów”.

 

KZN Bieżanów  Vademecum Budownictwo Kolejowe 2016

KZN Bieżanów Vademecum Budownictwo Kolejowe 2016

KZN postawił na całościowe rozwiązanie problemu – zapewnienie jak najwyższej jakości początkowej rozjazdu kolejowego zabudowywanego w torze, ze szczególnym uwzględnieniem rozjazdów dedykowanych dla większych prędkości KDP, których długość konstrukcyjna jest znacząca. Kompleksowe podejście oznacza przede wszystkim stworzenie modelu logistycznego, umożliwiającego transport długich elementów – całych bloków zwrotnicy, szyn łączących i krzyżownicy rozjazdów o promieniu R = 500, R = 760 i R = 1200 m. W ten sposób ograniczone do minimum zostają prace montażowe na placu budowy. Istotny w ocenie wysokiej przydatności projektu jest także fakt, iż poruszający się wagon z umocowanym blokiem rozjazdowym mieści się w skrajni taborowej, a praca dźwigów w miejscu zabudowy nie wymaga demontażu sieci trakcyjnej.

KZN Bieżanów  Vademecum Budownictwo Kolejowe 2016

Zintegrowany system logistyki rozjazdów to cztery zasadnicze moduły:
■  technologia załadunku i rozładunku rozjazdów kolejowych, zmontowanych w bloki przy pomocy zintegrowanych dźwigów hydraulicznych
■  system zabezpieczenia rozjazdu (usztywnienia) przed odkształceniami mogącymi nastąpić w momencie załadunku i rozładunku
  system mocowania rozjazdu do wagonu, zapewniającego bezpieczny transport rozjazdu na pochyłej platformie
■  specjalistyczne wagony będące platformą transportową dla powyższych modułów – występujące w dwóch typach z dźwigami hds (Switcher+) i z wydłużoną platformą (Switcher).
System odpowiada wprost na duże zapotrzebowanie rynkowe w kraju i na świecie.
Zarządcy sieci kolejowych bowiem dążą do ograniczenia systemu demontażu całego rozjazdu w fabryce i ponownego montażu na placu budowy. Po pierwsze dlatego, że zajmuje to cenny czas (wydłuża i zwiększa koszt procesu budowlanego). Po drugie zaś, ponowny montaż w warunkach polowych zawsze oznacza istotny spadek jakości kluczowego elementu infrastruktury torowej. PKP PLK, idąc za tym trendem, w 2016 r. wprowadziła instrukcję Id-114, która nakłada na wykonawców blokowy transport rozjazdów zabudowywanych na torach głównych i zasadniczych. Po raz pierwszy system Switcher został wdrożony podczas modernizacji stacji Świdnik (listopad 2015 r.), kiedy to umożliwił przewóz i rozładunek na placu budowy rozjazdu krzyżowego zabudowanego na podrozjazdnicach strunobetonowych.

Innowacyjność systemu została potwierdzona przez niezależne gremia eksperckie. Switcher zwyciężył m.in. w Konkursie im. inż. Ernesta Malinowskiego (innowacje w infrastrukturze kolejowej), Teraz Polska (najlepszy polski produkt innowacyjny) oraz Innovator Małopolski (innowacja w kategorii przemysł metalowy).

Remigiusz Tytuła
KZN „Bieżanów” Sp. z o.o.

 

 

 Jacek Paś – Członek Zarządu, Dyrektor ds. Techniki i Rozwoju

Wyróżnikiem naszej technologii jest kompleksowe podejście do całego procesu produkcji, logistyki i zabudowy rozjazdów kolejowych. Dzięki Switcherowi jesteśmy w stanie radykalnie podnieść jakość początkową, przyspieszyć proces zabudowy i ograniczyć koszty związane z tymi kluczowymi elementami infrastruktury kolejowej. Istotne jest to, że mamy do czynienia z na wskroś polskim pomysłem, stworzonym przez polskich inżynierów. Fazę projektowania, wytwarzania i wdrażania nadzorowało nasze biuro badawczo-rozwojowe, natomiast za badania prototypowych wagonów i urządzeń odpowiadał Instytut Kolejnictwa z Warszawy. Ważny jest też wkład finansowy Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, który pokrył blisko połowę kosztów budowy i badań technologii. Switcher jest więc dowodem, że także na kolei polska myśl techniczna jest w stanie generować wartościowe w skali globalnej innowacje.

Kolejowe Zakłady Nawierzchniowe „Bieżanów” Sp. z o.o.

Producent stalowej nawierzchni szynowej oraz konstrukcji stalowych. Oferuje rozjazdy kolejowe, skrzyżowania torów, podzespoły rozjazdowe, konstrukcje specjalne, rozjazdy i skrzyżowania tramwajowe oraz mosty stalowe.

Switcher – dowód na innowacyjność przemysłu kolejowego

Technologia przęsłowej logistyki rozjazdów Switcher autorstwa Kolejowych Zakładów Nawierzchniowych „Bieżanów” pokazuje, że polski przemysł kolejowy jest w stanie generować

więcej »

Dlaczego rozjazdy kolejowe powinny być transportowane w przęsłach?

  Rozjazdy są kluczowym elementem infrastruktury szynowej wpływającym na bezpieczeństwo, komfort i czas jazdy. W kolejowym procesie inwestycyjnym szczególną pozycję odgrywa więc prawidłowa

więcej »

Technologia logistyki rozjazdów kolejowych w blokach

System logistyczny dedykowany do transportu rozjazdów kolejowych, autorstwa Kolejowych Zakładów Nawierzchniowych „Bieżanów” Sp. z o.o., to innowacyjne rozwiązanie gwarantujące

więcej »

Na czym polega technologia logistyki rozjazdów kolejowych w blokach?

  Rozjazdy kolejowe są kluczowym elementem infrastruktury szynowej wpływającym na bezpieczeństwo, komfort i czas jazdy. W kolejowym procesie inwestycyjnym szczególną

więcej »

W celu wysłania wiadomości przepisz hasło z obrazka:

Wyślij kopię wiadomości również do mnie

Produkty (0)

www.inzynierbudownictwa.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

Kanał YouTube

Profil Google+