Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

kataloginzyniera.pl » Artykuły » Vademecum Budownictwo Kolejowe

Dlaczego rozjazdy kolejowe powinny być transportowane w przęsłach?

  • Drukuj
  • Drukuj
  • Powiadom znajomego
  • Podziel się w internecie

Kolejowe Zakłady Nawierzchniowe „Bieżanów” Sp. z o.o.

Data wprowadzenia: 29.11.2016 r.

 Bieżanów Kolejowe Zakłady Kolejowe Vademecum Budownictwo Kolejowe 2016
Rozjazdy są kluczowym elementem infrastruktury szynowej wpływającym na bezpieczeństwo, komfort i czas jazdy. W kolejowym procesie inwestycyjnym szczególną pozycję odgrywa więc prawidłowa zabudowa tego elementu. Wyzwaniem jest zachowanie jak najwyższej, zbliżonej do tej uzyskanej na stołach montażowych u producenta, jakości początkowej konstrukcji.

W dzisiejszym systemie logistycznym – w którym rozjazd w fabryce jest rozmontowywany na setki części, transportowany zwykłymi ciągnikami siodłowymi, a następnie składany od nowa na miejscu zabudowy – jakość początkowa pozostawia wiele do życzenia. Dotychczasowe systemy logistyki rozjazdów w przęsłach bazują na mariażu kilku oddzielnych systemów – transportowego (specjalne wagony platformy), załadunkowego (ciężkie dźwigi kolejowe) i zabezpieczającego (specjalne trawersy). Synchronizacja tych systemów była ograniczona, a ich cena zakupu czy wynajmu powodowała ból głowy prezesów firm wykonawczych. Nasz produkt – Switcher – jest kompletną i kompatybilną technologią, która eliminuje bądź istotnie ogranicza wpływ procesu logistycznego i budowlanego na pogorszenie jakości produktu. Uzyskana dzięki temu systemowi wysoka jakość początkowa konstrukcji rozjazdowej wpływa na jego wysoką trwałość, niezawodność oraz obniża koszty eksploatacyjne i utrzymaniowe, którymi szczególnie zainteresowany jest zarządca sieci. Nie bez znaczenia jest czas potrzebny na zabudowę rozjazdu. Switcher skraca go do kilku godzin, co oznacza znaczącą różnicę w porównaniu z dotychczasową technologią, zakładającą powolny montaż rozjazdu z części dostarczonych z fabryki.

Ryszard Leszczyński
Prezes

Kolejowe Zakłady Nawierzchniowe „Bieżanów” Sp. z o.o.

Producent stalowej nawierzchni szynowej oraz konstrukcji stalowych. Oferuje rozjazdy kolejowe, skrzyżowania torów, podzespoły rozjazdowe, konstrukcje specjalne, rozjazdy i skrzyżowania tramwajowe oraz mosty stalowe.

Switcher – dowód na innowacyjność przemysłu kolejowego

Technologia przęsłowej logistyki rozjazdów Switcher autorstwa Kolejowych Zakładów Nawierzchniowych „Bieżanów” pokazuje, że polski przemysł kolejowy jest w stanie generować

więcej »

Dlaczego rozjazdy kolejowe powinny być transportowane w przęsłach?

Rozjazdy są kluczowym elementem infrastruktury szynowej wpływającym na bezpieczeństwo, komfort i czas jazdy. W kolejowym procesie inwestycyjnym szczególną pozycję odgrywa więc prawidłowa

więcej »

Technologia logistyki rozjazdów kolejowych w blokach

System logistyczny dedykowany do transportu rozjazdów kolejowych, autorstwa Kolejowych Zakładów Nawierzchniowych „Bieżanów” Sp. z o.o., to innowacyjne rozwiązanie gwarantujące

więcej »

Na czym polega technologia logistyki rozjazdów kolejowych w blokach?

  Rozjazdy kolejowe są kluczowym elementem infrastruktury szynowej wpływającym na bezpieczeństwo, komfort i czas jazdy. W kolejowym procesie inwestycyjnym szczególną

więcej »

W celu wysłania wiadomości przepisz hasło z obrazka:

Wyślij kopię wiadomości również do mnie