Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

kataloginzyniera.pl » Artykuły » Vademecum Budownictwo Mostowe

FRANKI POLSKA Sp. z o.o. - prezentacja

  • Drukuj
  • Drukuj
  • Powiadom znajomego
  • Podziel się w internecie

FRANKI POLSKA Sp. z o.o.

Data wprowadzenia: 25.05.2016 r.

Franki Polska Sp. z o.o. to firma, która zajmuje się fundamentowaniem specjalnym i wykonywaniem pali, głównie w technologii FRANKI Nowej Generacji.
Korzysta z wiedzy i doświadczenia udziałowca Franki Grundbau GmbH & Co. KG, który wspiera jej działalność w kraju. Dzięki współpracy polskich i niemieckich inżynierów, pracy rzetelnych i wykwalifikowanych pracowników oraz aktywnemu zarządowi w Polsce, spółka bierze udział w powstawaniu obiektów budowlanych posadawianych na solidnych i niezawodnych fundamentach z wykorzystaniem pali FRANKI NG.

droga s5, pale, franki ngFot. 1. Droga ekspresowa S5 – Wrocław Widawa

Do działalności Franki Polska należy również tworzenie koncepcji i projektów palowania oraz fundamentów.
Franki Polska Sp. z o.o. jest członkiem PZWFS, czyli Polskiego Zrzeszenia Wykonawców Fundamentów Specjalnych.
Od początku działalności w Polsce, firma uczestniczy w realizacjach posadawiania wielu obiektów inżynierskich przy budowie autostrad, dróg ekspresowych oraz wielu innych.

franki ng, paleRys. 1. Wybrane realizacje firmy Franki Polska Sp. z o.o., stan na 2016 rok

Technologia pali FRANKI Nowej Generacji

Od przeszło 100 lat dzięki dopracowanej technice i wysokiemu standardowi wykonania, pale FRANKI zostały pozytywnie zweryfikowane w bardzo różnorodnych warunkach gruntowych. Jest to jedna z najstarszych technologii głębokiego fundamentowania.

nośności pali franki ngTypowe nośności pali FRANKI NG – wartości obliczeniowe

Pale FRANKI Nowej Generacji to żelbetowe pale przemieszczeniowe formowane w gruncie. Mogą być stosowane jako element posadowienia w bardzo zróżnicowanych warunkach gruntowych przy budowie obiektów, takich jak: budynki biurowe i przemysłowe, drogi i mosty, doki stoczniowe, trasy dźwigowe i siłownie wiatrowe. Szczególnie dobrze spełniają swoje zadanie tam, gdzie zachodzi potrzeba przejęcia dużych obciążeń lub tam, gdzie nośny grunt znajduje się na dużej głębokości. Istnieje możliwość stawiania ich w pionie, jak również pochylonych w proporcji 4:1. Rozbudowana stopa umożliwia użycie ich jako pali kotwiących.
Pale FRANKI NG są wykonywane według norm DIN 1054 i DIN EN 12699.


Zalety pali FRANKI NG:
 możliwość kontroli nośności w trakcie ich wykonywania, w tym korekta warunków gruntowych, która polega na zwiększeniu objętości stopy pala lub wykonaniu poduszki żwirowej
 krótszy czas wykonywania w stosunku do pali wielkośrednicowych
 szybkie przejęcie nośności bez konieczności zrealizowania osiadań (mobilizacja pełnej nośności przy niewielkich osiadaniach)
 równomierne osiadania dla wszystkich pali w obrębie jednej podpory – eliminacja nierównomierności osiadań podpory
 równomierny rozkład naprężeń w stopie fundamentowej (ze względu na porównywalne nośności wszystkich pali)
 brak gruntu do utylizacji
 możliwość przenoszenia dużych sił poziomych przez wykonanie pali kozłowych.

wykonywanie pali, franki ngRys. 2. Proces wykonywania pali

Wykonanie pali

Pale FRANKI NG są wykonywane metodą dynamiczną przy zastosowaniu rury prowadzącej wielokrotnego użytku.
Na początku tego procesu, rura prowadząca zostaje zakorkowana warstwą betonu lub żwiru, a następnie uderza się w nią swobodnie opadającym ubijakiem, powodującym pogrążanie rury w grunt.
Ilość uderzeń na metr zagłębienia rury (posuw rury) określa pracę, która odzwierciedla nośność danego gruntu.

Po osiągnięciu odpowiedniej głębokości zaczyna się formowanie stopy pala przez odpowiednie ubijanie betonu. Po jej uformowaniu wprowadzany jest do rury kosz zbrojeniowy i rozpoczyna się proces betonowania trzonu.

roboty palowe, franki ngFot. 2. Droga ekspresowa S5 – Wrocław Widawa

Wpływ na środowisko

 Podczas formowania pali nie zachodzi potrzeba usuwania gruntu, gdyż zostaje on całkowicie zagęszczony w trakcie całego procesu.
 Pale FRANKI NG są sprawdzonym sposobem posadawiania obiektów nawet na wyjątkowo trudnych, a także skażonych podłożach.
 Zastosowanie rury prowadzącej sprawia, że proces wykonywania pali ma niski poziom hałasu, co umożliwia jego zastosowanie w bezpośrednim sąsiedztwie istniejących już zabudowań.

franki ng, roboty paloweFot. 3. Obwodnica Augustowa – obiekty na palach FRANKI NG

FRANKI POLSKA Sp. z o.o.

Wykonuje fundamenty specjalne i pale głównie w technologii FRANKI Nowej Generacji, a także pale typu Atlas, pale w rurach typu BSP, kolumny żwirowe, żwirowo-betonowe, betonowe typu Franki. Tworzy koncepcje i projekty palowania oraz fundamentów.

Droga ekspresowa S5: odcinek Korzeńsko – węzeł Wrocław Widawa (obiekt MS6)

Firma Franki Polska Sp. z o.o. wykonała pale fundamentowe pod obiektem mostowym MS6 o długości ok. 746 m w ciągu drogi ekspresowej S5. Obiekt składa się z 2 przyczółków oraz 12 podpór

więcej »

FRANKI POLSKA Sp. z o.o. - prezentacja

Franki Polska Sp. z o.o. to firma, która zajmuje się fundamentowaniem specjalnym i wykonywaniem pali, głównie w technologii FRANKI Nowej Generacji. Korzysta z wiedzy i doświadczenia udziałowca

więcej »

FRANKI POLSKA Sp. z o.o. - prezentacja

Franki Polska Sp. z o.o. to firma, która zajmuje się fundamentowaniem specjalnym i wykonywaniem pali, głównie w technologii FRANKI Nowej Generacji. Korzysta z wiedzy i doświadczenia udziałowca

więcej »

FRANKI SK Sp. z o.o. - prezentacja

FRANKI SK Sp. z o.o. to firma, która zajmuje się fundamentowaniem specjalnym i wykonywaniem pali, głównie w technologii FRANKI Nowej Generacji. Korzysta z wiedzy i doświadczenia udziałowców

więcej »

Estakada w ciągu obwodnicy Brodnicy

Firma FRANKI SK Sp. z o.o. wykonała prace palowe pod estakadę o długości ok. 560 m i szerokość ok. 11 m, przebiegającą nad ul. Wiejską, torami PKP i terenami zalewowymi rzeki Łacha w

więcej »

W celu wysłania wiadomości przepisz hasło z obrazka:

Wyślij kopię wiadomości również do mnie

Produkty (0)

www.inzynierbudownictwa.pl

www.kreatorbudownictwaroku.pl

Kanał YouTube

Profil Google+